söndag 4 september 2011

OCH SÅ VAR DET DEN DÄR STADEN IGEN JA..

Hehe, kanske börjar bli lite tjatigt här men gaah vad jag älskar manhattan! Dagen spenderades med Paulina och hennes tysk (tyvärr heheh). Vi gick sjuukt långt och nu är jag tröttish i mina fötter, men vi fick bra träning iaf och har vi tur så lyckades vi förbränna den där friterade glassen som vi bara var tvungna att smaka. Efter en underbar brunch i central park så hamnade vi nämligen på något stor brasiliansk tjohejsan i Midtown, någon typ av marknad där det såldes massa mat och spännande saker. När vi såg skylten "fried ice cream" så kände vi att det här kan vi ju inte missa. Så jag och Paulina delade på en och det smakade inte så dåligt faktiskt!

Resten av dagen spenderades down town på jakt efter rätt Marc Jacobs butik, det finns några stycken kan jag tala om! Men efter ett tag hittade vi rätt och nöjda (men något trötta i fötterna) kunde vi åka hemåt. (West Village är verkligen underbart måste jag bara flika in också).

crazy brazilian

brunch i central park

Paulina( eller Frida?) i Central Park

den friterade glassen! ( dieten går finfint för er som undrar)

nöjd P med finfin påse

mangnolia bakery, dock blev det inga cupcakes för oss. Nöjde oss med en bild
Behövlig sovmorgon imorgon, planerar springrunda om fötterna mår bättre och sen lunch med några tjejer. Är ju Labor Day imorgon så I'm off! Sen börjar skolorna å tisdag och då kommer jag förhoppningsvis in lite bättre i mina rutiner, just nu glider jag mest bara runt.

Off to bed,

xx