torsdag 1 september 2011

HUR ÄR STAN EN SÅN HÄR KVÄLL I AUGUSTI NÄR SOMMAREN REGNAT BORT

Det är något med de sista augustikvällarna som jag älskar. Kanske är det vemodet i att veta att sommaren är slut och livet ska börjar igen eller så är det bara skratten under den stora, gula augustimånen på en stjärnklar himmel. Jag har haft så många fina augustikvällar. Nu när jag tänker efter inser jag att många av mina absolut bästa nätter någonsin har ägt rum i slutet på augusti..

Hur som helst, innan jag blir för sentimental och blablabla så tänkte jag säga att ikväll var precis en sån där trevlig kväll. Jag var inbjuden till en au pair, Hannah, som fyllde år och hade ett litet födelsedagskalas. Så jag fick för första gången träffa lite andra au pairer och det var superhärligt, jättegulliga tjejer!
Hannah, födelsedagsbarnet hade bakat en jättefin tårta som hon bjöd på
Annars har jag inte gjort så mycket idag, bara hängt vid poolen och spanat på snygga badvakter(!!). Nej, nu ska jag krypa ner i mina Ralph Lauren- lakan och försöka sova lite. HM skjutsar pojken till tennis camp imorgon så jag har ingenting att göra fören kl ett så det blir lite sovmorgon imorgon igen, kanske åker en stund till pool cluben imorgon igen. yay

hm, sa jag att jag gillar mitt jobb?
xo