torsdag 8 september 2011

HOPPSAN

Två veckor hos familjen idag! Det firades med aupairårets första bakslag. Jag råkade nämligen ha sönder min bil... hehee. Fast egentligen var det inte jag som gjorde ngt (tror jag inte) utan helt plötsligt ville bilen inte starta. Jag var vid Johns skola och skulle hämta upp honom, som tur var, var Mary hemma så hon fick komma och hämta oss. Eftersom jag inte har någon bil så har jag inte kunnat jobba mer idag och kommer inte kunna göra något imorgon heller. Känner mig som en ganska värdelös aupair faktiskt.

Hur som helst så fyller pappan år idag och jag gjorde en fin tårta och jag hoppas att dom inte är allt för arga för bilen. Förövrigt så hände precis samma sak med pappans bil idag, men han var noga med att påpeka att "it just happened" för honom och att jag "broke it" fast han skämtade tror jag..

Annars idag har jag varit på ett gym och kollat hur det ser ut och vad det skulle kosta och så, ska till ett annat imorgon (om jag får tillbaka bilen vill säga) och kolla hur det verkar. Mary visade mig också hur jag tar mig till mallet, tyvärr var det stängt pga flooding men nu vet jag vart det ligger. Efter det åkte jag och öppnade ett amerikanskt bankkonto så jag kan sätta in pengar och slipper ha cash. hejja

efter att inte ha varit på manhattan på fyra dagar börjar jag sakna det lite. Blir absolut en sväng in i helgen!
pussisar, nu ska jag sova och hoppas att imorgon blir lite bättre (utan massa trasiga bilar vill säga)