onsdag 11 januari 2012

MEN OKEJ DÅ

Folk vill tydligen veta vad jag gör hela dagarna nu förtiden när jag inte bloggar om varje dag. Ungefär så här kan en dag se ut, precis så här såg min dag idag ut.

Vaknar 06.30, klockan 06.40 går jag upp och väcker Colleen, som mumlar att hon har ändrat vaknaupptid och vill bli väckt 06.50 istället. Så då går jag ner, slår på datorn och sen går jag upp och väcker henne igen. 07.10 väcker jag Michaela. Eller egentligen är det inte jag som väcker henne utan Dudley som sover på hennes säng som blir jättearg när jag kommer upp och attackerar mig (varje morgon. suck). 07.35 åker jag och släpper av tjejerna på high school sen åker jag hem, väcker John och tar honom till skolan 08.10 sen är jag off.

Åker hem, byter om, åker till gymmet för att gå på zumba. Zumban är inställd så det blir spinning en timme istället. Duschar, byter om åker hem och har lite hemlängtan och gör ingenting någon timme. Känner att mina ben och armar skakar och inser att jag inte ätit något än på hela dagen. Går upp och gör quesadillas, går ner och skypar med mamma och hannes. Sen är min lediga tid slut och jag åker och hämtar alla barnen.

Kommer hem, skjutsar John till en kompis. Sitter med tjejerna framför tv och kollar NCIS och har healty bars-provsmakning. Mary kommer hem, hjälper till att laga taco, äter, hämtar John från kompis, plockar undan, diskar. John sätter sig och gör läxor, Mary, Colleen och Michaela åker iväg på något möte och jag är off och kommer antagligen hänga på mitt rum ett tag och sen åka och träffa mina kompisar, kanske på sbux eller göra något annat superstimulerande...

Så, sluta klaga nu. Det här är en typisk dag. Brukar även hinna klämma in lite tvätt, shopping, college (man är ju student igen) och häng med kompisar. Tycker det är helt okej.