onsdag 10 augusti 2011

ETT BESÖK I HUVUDSTADEN


Mobilalarmet var ställt på alldeles-för-tidigt och väskan var packad med en massa viktiga papper. Jag kom på tåget som jag skulle och allt gick bra ända tills jag Arboga. Där stannade tåget och därefter gick det väldigt segt. Det hela slutade med att en stressad Julia slänger sig in i en taxi till ambassaden, 45 minuter senare än planerat. När jag kom fram var kön inte jättelång men av någon anledning släppte dom typ inte in några. Men sen började det rulla på och efter ca 1,5h så var jag inne. Där fick jag visa passet och sen gå igenom en säkerhetskontroll, precis som på flygplatser. 

Inne i själva väntsalen fick jag först gå och lämna alla papper i en lucka och sen gå och sätta mig igen och vänta på att mitt namn ropades upp. Kanske fick sitta i 30 min eller något så det var inte så farligt. Själva intervjun, om man nu kan kalla det det, gick väldigt fort. Jag fick svara på vart jag skulle,  hur många barn jag skulle ta hand om, hur gamla de var och om båda föräldrarna jobbade. Sen var det klart och förhoppningsvis kommer mitt visum om några dagar! 

Efter ambassadbesöket gick jag runt lite i Sthlm, köpte bland annat en present till värdfamiljen som jag kan visa sen om jag kommer ihåg! 

Dagen avslutades med att jag träffade Frida, en gammal kompis från språkresan i England. Sen satte jag mig på tåget tillbaka till Öret. Nu är jag hemma och jättetrött och ska bara ta det lugnt resten av kvällen.

Puss