tisdag 12 april 2011

Första matchningen!



I morse när jag vaknade och slog på datorn möttes jag av ett mail från SI där det stog att jag hade en intresserad familj, och sen hade jag även fått ett mail från den familjen! Vågade knappt öppna mailet. blev så nervös. Men tillslut tog jag några djupa andetag och började läsa. det var skrivet av mamman i familjen och hon hade skrivit ett lååångt brev med massa information och hade även länkat till flickr där det fanns över 40 bilder på familjen, deras hus, staden de bodde i osv. Jättekul! 

Familjen bor några km utanför Boston, Massachusetts i ett gigantiskt, jättefint hus. Det var mamma, pappa och sen två killar(11,9) och en tjej(5) och sen en super gullig hund. Verkade jättebra så jag ska sätta mig nu och svara dem och säga att jag är intresserad av att prata mer med dem. Det är några saker som jag inte tycker känns helt 100, och stället är kanske inte är mitt drömställe, vill ju helst till Kalifornien. Men samtidigt ska man ju inte begränsa sig för mycket så jag har bestämt för att ge familjen en chans så får vi se vad som händer, hoppas på mer matchningar så jag får något att jämföra med innan jag bestämmer mig, men det har ju bara gått några dagar. 

Annars så har jag postat mitt polisregisterutdrag till SI-kontoret i Malmö idag och också varit hos Polisen och ansökt om nytt pass.. det är mycket som ska göras, men det är kul!