lördag 16 april 2011

16 april

Jag har mailat lite med familj nr 3 nu och det känns ganska bra, dom verkar vara jättetrevliga och vi ska Skypa imorgon. Det är en familj som har två barn, en tjej som är 8 och en kille som är 5, så söta barn! De verkar vara en familj med fullt upp (som alla andra iof, amerikanska barn verkar ha SÅ mycket att göra, massa aktiviteter osv).


Samtidigt har jag lite svårt att bestämma redan nu, jag vill ju kanske inte ens åka fören allra tidigast i juli, helst början/mitten av augusti. Känns som om jag "missar" massa bra familjer om jag säger ja redan nu.. Tycker det är lite tråkigt att man som aupair inte kan leta efter hostfamilies utan att det bara är de som få se våra profiler.. men det är ju som sagt superbra att vi aupairer kan bli kontaktade av flera familjer samtidigt!

Har nog bestämt mig att i alla fall tacka nej till familj nr 2, fick ingen särskilt bra känsla av deras essay, då känns de andra familjerna mycket bättre faktiskt.