torsdag 7 april 2011

ett steg på vägen

Congratulations on being accepted to participate on the Au Pair 
program! Your American Adventure starts here!

Det här var vad jag möttes av när jag loggade in på min aupairsida tidigare idag! Det innebär alltså att min ansökan nu skickas till olika familjer och att jag när som helst kan få ett mail/telefonsamtal av en familj. Måste alltså börja förbereda mig nu inför familjintervjun och funder på vad för typ av familj jag vill komma till osv. Tänkte sätta mig och göra en lista på viktiga frågor nu så jag är väl förberedd när de ringer. 

Fick även samtal från capio idag, dit jag ska och göra min hälsoundersökning. Fick en tid den 2 maj, det känns skönt att få det gjort så man kan skicka in pappret och blir klar med den delen iallafall. Nu blev allt så verkligt och jag har verkligen tusen saker jag måste få gjorda. Måste bla fixa ett nytt pass, ska nog försöka komma iväg till Polisen nu i helgen. 

Nu ska jag skriva hostfamily-lista!





/Julia