måndag 5 december 2011

SECOND SUNDAY OF ADVENT

Det händer alldeles för mycket i mitt liv, och jag orkar inte skriva om allt för det blir så himla mycket och det är så tråkigt att läsa mycket. Därför drar jag helgen bara lite kort. Lördag drog jag med Josefine till the Y (gymmet) och sedan åt vi en väldigt sen lunch, eller middag tillsammans med några andra tjejer på en mysig indisk resturang i Montclair, och sen fortsatte kvällen med mys hemma hos claudia. Söndagen spenderades på ett juligt manhattan. Och, manhattan är magiskt nu. Tycker synd om er alla som missar det. Så här fint är det ungefär. Fast finare. 

christams tree, rockafella center


glen ridge är faktiskt också väldigt fint just nu, så här kan det se ut när man åker runt och lyssnar på julradiokanalen

våra grannars mysiga julbelysning
På manhattan hann vi med ground zero och century 21, mysig lunch i soho, jag introducerade Josefine till frozen youghurt, köpte juleskum på Sockerbit, gick väldigt spontant på en adventsgudtjänst i någon kyrka på väg uppåt mot times square, trängdes med massa folk vid den stora julgranen och hade allmänt trevligt, Som alltid på manhattan.

vart inte så jävla kort ändå tydligen, menmen.