tisdag 20 december 2011

I'LL BE HOME FOR CHRISTMAS

If only in my dreams. 


Äntligen en dag då jag bara är hemma och alltså har jag lite tid att sätta mig ner vid datorn. Eller nej det har jag egentligen inte men nu när jag ändå sitter här kan jag ju passa på att uppdatera er lite om läget. Det är tisdagen den 20e december och jag kan inte tro det när jag skriver det. Vart tog tiden vägen, vart försvann alla månader mellan zumbalin på min balkong och Manhattans juldekorationer? Trots vad som måste vara en ohälsosam konsumtion av julmusik (julmusik i bilen, på gymmet, i ipoden, på spotify, i affären, i köket, till och med i öronen när jag sover), lussebullar, överdrivna juldekorationer (hallå jag bor ju faktiskt i usa) och massamassa julklappar så vill julkänslan inte riktigt infinna sig. Kanske är det för att det inte finns ens en gnutta snö, kanske för att jag är så långt ifrån min familj eller kanske för att det enda jag kan tänka på just nu är att jag ska till freeakin' mexico imorgon.

Fast okej då, när man inser att man går i New York City och julhandlar och kollar på alla fantastiska dekorationer, då kan man ana att julen närmar sig.



julmarknad @ union square 
fina josefine!

en riktig julig resturang @ littel italy

jag och josefine gick på en riktigt fin julkonsert och lyckades få lite julkänsla

gick och såg  thenutcracker ballet @ lincoln center och dom hade en fin liten julgran
nejmen om man skulle sluta äta upp dekorationen i adventsljusstaken och börja packa lite smått istället.