tisdag 5 juni 2012

the weekend

Hey! Har suttit här i kanske 10 minuter och funderat på vad jag ska skriva men jag kommer liksom inte på något vettigt. Förutom att jag har ångest för att bli gammal (blir ju hela 20 år snart), är ledsen för att jag antagligen inte kommer kunna springa NY 10K på lördag för att vi inte kan ta oss in tillräckligt tidigt, glad för att scrubs finns på netflix så jag har något att ersätta big brother med, förvirrad för att helt plötsligt är paulina tillbaka i sverige och Annki påväg hem till tyskland, avundsjuk på alla som tar studenten just nu, och arg för att karro förlorade krampen.
   
Och så drömmer jag konstiga drömmar igen, vilket brukar bero på att det snurrar för mycket i mitt huvud. I natt var det knarkkrig i hovstaskolans gympasal och amanda birgersson snortade glatt kokain som hon hittade i en guldfyndsask och jag blev skjuten i benet och sen armen och sen skulle killen skjuta mig i huvudet men då vaknade jag såklart. 

Så istället för att ni ska behöva höra på (eller läsa alltså) det här snurret så kommer lite bilder från helgen på manhattan istället. 


empire state of mind

på min vpappas rooftopbar, 230 fifth- ett måste om ni åker hit!

här sitter man bland palmer och blickar ut över alla höga hus

och över empire state building såklart

centralpark, här är det inte konstigt när killarna bredvid rullar joints och röker på.  Vi tackade artigt nej när vi blev bjudna

bryant park by night

Lite så har det sätt ut i helgen. Onsdag imorgon och Sveriges nationaldag eller något tror jag. Hejja Sverige.