fredag 15 juni 2012

June 15


Var glad min själ åt vad du har
Nu har du 100 sommardar
och detta är den första.
När solens lopp sitt ände tar
så har du 99 kvar
och någon blir den största.
Giv noga akt på var du står,
i morgon är med ens igår.
Det går så fort att vandra.
Lägg märke till att vad du får
är 100 sommardar per år.
I morgon är den andra.

Som den diktälskare jag är (eller inte) så bjuder jag på dagens dikt. Nej men jag hittade den här dikten av en slump tidigare idag och det var en av alla dikter som vår kära KNH läste för oss. Så när jag läste den igen så började jag sakna henne, och hela karrotiden lite. Och också den där känslan av sommarlov. Det kan vara det bästa som finns. Nu har halva juni redan ramlat förbi och jag vet inte vad jag gör med dagarna. Men nu måste jag back to work. hejdå

vi har faktiskt lite sommarkänsla här också, speciellt när jag får låna josses cykel! Hade glömt hur kul det är att cykla!!