onsdag 29 februari 2012

sex månader

Under tiden jag var i Florida passerade jag halvårsstrecket här borta i usa. Känns konstigt att jag inte har varit hemma i Örebro på över ett halvår, inte träffat Adam, pappa eller morfar, eller alla vänner. Egentligen gör det inte så mycket för jag vet ju att jag kommer träffa alla igen förr eller senare, men när jag börjar tänka inser jag att jag inte riktigt kommer ihåg mitt gamla liv, det känns så långt bort. Jag börjar för första gången känna av lite hemlängtan, kommer inte riktigt ihåg vad det var jag var så glad att komma bort ifrån och vad som var så bra här. Men jag antar att det är så man känner ibland. Nu ska jag ta vara på resten av min tid här och försöka njuta lite varje dag, jag vet ju att jag kommer sakna det när jag kommer hem till verkligheten.

Iallafall, så här spenderades min 6 månaders dag på Key West (om ni är trött på floridabilder kan ni blunda nu)
en härlig snorklingstur

och en båttur som var bland det härligaste och vackraste jag varit med om

finmiddag med fishtaco

med den här utsikten

Sen firade jag till det med en Key lime pie, världens godaste typ cheesecake som gjordes på söt lime som bara finns på key west. Det var en underbar 6 månaders-dag, kan inte tänka mig att spendera den på något bättre sätt.