onsdag 1 februari 2012

carpe jävla diem

Första februari (och nej jag tänker inte skriva "hur gick det till?!" som kan vara den mest använda frasen i den här bloggen. Eller jo, det tänker jag visst göra. För hur gick det till, vad hände? Vart är Januari, och alla andra månader för den delen?) och solen skiner och termometern visar 16 grader (fast egentligen inte, för vi har ju sånna där Fahrenheit här) och jag snörade på mig mina alldeles vita springskor och gav mig ut på en efterlängtad springtur i Brookdale park. Är det inte konstigt hur ett uppehåll på någon månad kan göra att man längtar efter något som man tidigare avskydde? Wellwell, nu är jag en ny människa och det är vår i luften och då är jag glad.

Nu ska jag sätta mig och plugga lite Undrstanding Business för imorgon har vi ett test! Spännande kan man ju tycka, eller ganska tråkigt. Jag vet inte.


Det finns mycket konstigt och dåligt med det här landet, men att ha tillgång till goda jordgubbar året om är inte  en av dom sakerna. Dags för frukost, eller klockan är 1, så kanske säger man lunch.