lördag 22 oktober 2011

TVÅ MÅNADER

Hurrahurra, kom precis på att jag firar två månader här i USA idag. För exakt två månader sen såg jag Manhattan för första gången, på väg till orientaion i Stamford. Sen dess har jag hunnit vara inne en och annan gång, och imorgon åker jag antagligen in igen.

Wellwell, imorse åkte jag för att hämta upp Greta klockan 10 för att åka till ett bagelställe och äta frukost. Eftersom jag inte ätit en enda bagel sen jag kom hit så tyckte både jag och Greta att det var dags att pricka av det på listan. Sagt och gjort, jag tog en bagel med vanlig cream cheese och Greta tog en med egg, cheese och turkey tror jag.

mums
När våra bagels var uppätna bestämde vi oss för att ta oss till mallet för lite shopping. Greta fyndade massor inne på både Hollister och Abercrombie men jag var inte så shoppingsugen så jag sparade lite pengar eftersom jag antagligen snart ska boka en resa!!

Efter lite shoppande var vi sötsugna och bestämde oss för att unna oss varsin kanelbulle. Det visade sig att det inte var vilka kanelbullar som helst, dom var gigantiska och vi orkade inte ens äta upp hela!

det räckte inte med att den var gigantisk, det var massa frosting på också, kaloribomb

till min stora glädje kunde man få mjölk till bullen, hejja!
Sen kom jag hem och fick lite ångest så då stack jag ut och sprang milen så nu känns det lite bättre. Blir nog en nyttig middag idag skulle jag gissa på. Om det nu går att få ihop något nyttigt av det vi har hemma. Hur som helst så var det en toppenbra springtur trots att min ipod dog och jag fick springa utan musik. Men det är så himla fint ute nu, underbart höstväder, perfekt temperatur (alla springer fortfarande i tshirt och shorts) och det är så fint med alla färger på löven.

så här såg det ut idag genom min taklucka i min nya, fina bil. 
Nu ska jag hoppa in i duschen och sen ska jag faktiskt jobba ikväll, det är nämligen homecoming dance som mina tjejer ska på och mamman och pappan ska in på dinner i city så jag fick rycka in och jobba lite extra. 

xoxo