söndag 29 april 2012

golden gate bridge

Dom senaste dagarna har vi hängt inne i san francisco och turistat runt hela staden. Åh, jag gillar verkligen san francisco, det är liksom en storstad men ändå mycket lugnare än New York som faktiskt kan bli lite väl hetsigt ibland (iallafall runt Times Square) och så fint med vattnet och GG-bron och sjölejonen. Vi har gått upp och ner för alla (jävla) backar och mina fötter är i ännu värre skick än vanligt. Nu har vi ätit en avslutnings dinner på Cheesecake factory och lite froyo på det. Imorgon åker jag hem och det känns piss om jag ska vara ärlig. Men det är tur att Mao Zedong kommer på måndag och håller mig vid liv i en vecka.


 Utanför City Lights

 Och Jack Kerouac hade sin alldeles egna gata, den var väldigt fin



 Full House-husen med SF i bakgrunden

 Stephanie framför världen kurvigaste gatan

 Jag på en av san franciscos brantaste gator.

 Väldigt svårt att fånga på bild men den var vääldigt jobbig att gå upp för

 Alcatraz

 Pier 39 och massa sjölejon som sjöng så fint

Golden Gate bron

Jätteroliga dagar tillsammans med min Beffe, och san francisco kommer jag gärna tillbaka till om jag får chansen!