måndag 23 april 2012

ett besök och åtta månader hemifrån

Chene chene me pena (tjenatjena mittbena på greksvenska)

Jag tar en paus från packning och tänkte att det kanske är dags att uppdatera lite nu innan jag drar till California! Jag har sagt hejdåhejdå och vi ses i augusti till Niklas. Har varit så kul att ha honom här och längtar redan till våran hemvändarfest i sommar. Nu fortsätter han på egen hand, först i New York och sen drar han vidare till Mexico och Sydamerika, coolt! 

Bjuder på en liten bildbomb från våra dagar tillsammans, enjoy.


Första kvällen åt vi, självklart, på mitt favorit diner här i Glen Ridge


En obligatorisk bagelfrukost ute i solen


Hela första dagen turistade vi runt hela manhattan, här vid New York Library


Och manhattan är så vårigt och fint med massa blommor, här i bryant park


Tommy Bahamas @ 5th Avenue


 Sol (och vila fötterna) paus i Central Park

Mysiga hus i Greenwich Village


Härliga vårgator runt Bleeker St


Reklam för filmfestival i TriBeCa. Visste ni att Tribeca står för Triangle Below Canal Street?


Energipåfyllning i Little Italy



Har haft några jätteroliga dagar men nu ska jag ladda om och börja ladda för Californien och en annan mycket efterlängtad vän. Sen när jag kommer tillbaka till New York kommer Moa och hälsar på. Det är fullfart här, I like it!