måndag 21 november 2011

WEEKEND

Måndag, måndag. Alltid lika kult med måndag. Eller kanske inte. Men det känns ändå ok efter en sån här helg. Man kan ju inte bara ha superkul hela tiden. Men helgen då, jag delar upp det för det hände så himla mycket roligt. 

Fredag
Ja, eller fredag hände det inte så himla mycket nu när jag tänker efter. Jag jobbade till typ 11 och sen blev jag som tur var medtvingad till eclectic och det blev trots allt en väldigt trevlig kväll. 

Lördag
Började dagen med en härlig springtur i brookdale park (vilket jag iof gör varje dag, men det är alltid lite härligare att träna på helgerna). Sen hoppade jag på bussen till city och därifrån tog jag och min tyska kompis Barbara ny water taxi ut till IKEA och köttbullar, bookcase Billy och pepparkakor i brooklyn.

blåsigt på båten

kändes lite som hemma

skev tjej som var väldigt nöjd över sina köttbullar

downtown

på vägen åkte vi förbi frihetsgudinnan, mycket närmare än här. Men tycker den här är lite fin
Men dagen var inte slut där. Väl tillbaka på manhattan begav vi oss till svenska kyrkan för att möta upp Greta och gå på svensk julmarknad. Det var jättemysigt och jag köpte en adventsljusstake och drack glögg. Dagen avslutades i Bryant Park där vi kollade på och iceskaters och skrattade åt alla dåliga amerikaner. Sen begav vi oss hemåt för att kolla på film hos Greta innan det var läggdags.

Söndag
Söndagen började med att jag trampade på en pinne och ramlade när jag var ute och sprang så att jag fick en fot minst dubbelt så stor som vanligt och som gjorde jätteont. Men trots den begav jag mig till Montclair med tjejerna för att gå på ännu en svensk julmarknad! Det blev luciatåg, svensk ost och pärlsocker. Inte helt fel.

här är josefine, den nya svensken och en köttbullemacka

och greta med en räk och äggmacka

och jättefin luciatåg som fick mig att längta tillbaka till mellanstadiet

mitt trevliga sällskap för dagen

Helgen avslutades med middag och sen Twilightfilmen. En väldigt bra och väldigt svensk helg. Jättelångt inlägg också men jag gör ju så mycket och vill berätta om det. Annars får jag klagomål från min personliga stalker knasseelin, och det vill man ju inte.