fredag 22 juli 2011

en månad!

Idag är det precis en månad kvar tills jag åker! Känns helt otroligt att det är min tur snart.. Ända sen jag började tänka på att åka som au pair har jag med spänning följt bloggar och läst om massa tjejer som då varit i precis samma situation som jag är nu. Äntligen är det dags för mig!

Ni som har varit här vet precis hur det känns, den där pirrande ovissheten, sugande längtan och det lite vemodiga i att lämna allt här hemma. Men mest av allt är jag bara helt jävla taggad. Att få lämna lilla tråksverige och förhoppningsvis hamna i ett äventyr som jag kommer ha med mig minnen och erfarenheter från i resten av mitt liv! Det känns helt fantastiskt och jag är så glad att jag tar den här chansen när jag kan. Jag är så glad att jag inte stannar här i Sverige och jobbar på typ ica och hänger med samma gamla människor (som jag iof gillar väldigt mycket). Jag är så glad att jag vågar.


30 korta dagar alltså, och en vecka kvar på jobbet. Sen ska jag ha sommarlov i tre veckor, då ska jag njuta av sommaren och livet.