onsdag 16 maj 2012

A heart in New York

New York, like a scene from all those movies
But you're real enough to me
For there's a heart
A heart that lives in New York


Det är åskstorm utanför mitt fönster och jag ligger i sängen och lyssnar på A heart in New York på repeat, och funderar som vanligt på hur jag ska kunna lämna den här staden. Hur det kommer bli att komma hem till Örebro. För ett tag sen ville jag inget hellre än att vara hemma men i samma takt som avståndet till det här årets slut krymper, växer en ångest för att lämna New York och livet här. 

Nej, nu ska jag och min spinning-ömma rumpa gå och lägga oss. I morgon är det pump it up och sen kanske en springtur på det om regnet bestämmer sig för att sluta någon gång. 

första gången på manhattan. tänk om jag vetat vad jag skulle få vara med om