söndag 18 mars 2012

happy st patricks day!

Igår var det st Patricks day och vi firade med att åka in till Manhattan för att kolla på st Patricks day parade. Det var galet, alla var fulla, grönklädda och glada. Pubarna serverade grön öl och burger king körde på grön ketchup.






Efter paraden hängde vi lite i Central Park innan vi begav oss downtown ner till battery park, south street seaport, brooklyn bridge och promenerade längst vattnet upp till east river park och vidare in i China town och soho. Älskar att våren är här så att man slipper ta tunnelbanan överallt.

freedom tower som bara växer och växer

brooklyn bridge
Nu måste jag börja plugga lite. Har prov på tisdag och har inte pluggat någonting än så länge. Istället har jag städat hela rummet, omorganiserat garderoberna, bäddat sängen och sånt där annat viktigt. Men nu har jag inga mer ursäkter att ta till så nu måste jag börja. Eller först ska jag bara leta efter något att äta...