fredag 30 mars 2012

en hannawing på vift

som ni kanske vet har jag dubbeljobbat den här veckan, dels dom tre vanliga barnen och sen hannawing. örebro behövde nämligen lite lugn och ro en vecka. men nu sitter hon på planet på väg hem och inatt ska jag njuta av en natt utan käkknäckande och snorande (hehe, du vet att jag gillar dig hannis)

lite så här har våran vecka sett ut


Vi började veckan på en äkta amerikansk diner, Hanna körde självklart på en hamburger för att komma i rätt stämning

 Jag körde på min favorit ceasarsallad. Jag behöver nämligen mer komma i form än i stämning.


Vi hängde lite i Glen Ridge och väntade på bussen in till Manhattan

Vi kollade in Hudson river


och åt "middag" på Max Brenner tills vi höll på att dö choklad-döden




hängde lite på Times square såklart

det var ganska fint väder så vi gick mest omkring, fast det var kallt när det blåste


Vi promenerade på brooklyn bridge


och självklart besökte vi sbux massa gånger


Flat iron building (eller flaitron building som mamma säger) fick sig också ett besök


Kan dagen starta på något bättre sätt än en bagel i solen på harald square?



Vi åkte upp i empire state building och det blåste ganska mycket, men det var fint ändå



 toppenbanan som vi brukar säga


sen fuskade vi och tog subwayen lite, det ska man ju också ha gjort när man är i NYC


sen gick vi och kollade på hålen efter twin towers, det var väldigt fint och ganska sorgligt


hanna köpte nya converse(ett måste om man är svensk på besök på manhattan)och vi matchade så fint


Sen fick jag hanna att prova cream cheese pretzel, en newyork-favorit


en avslutande cheese cake factory dinner där vi tryckte i otroliga cheese cakes och lyssnade på en dejt som pågick vid bordet bredvid.

Det har varit en fantastisk vecka, trots att vi inte hade så mycket tid tillsammans eftersom jag jobbade.  Men hannawing är en av mina bästa kompisar och det var så skönt att få låna henne från sverige ett tag. jag behövde lite sverige ett tag, men en vecka får vara tillräckligt. Nu har jag fyllt mina sverige behov så nu ska jag klara mig tills nästa gång. 

Jaha, nu ringer greken igen.. hmm någon som har tips på hur man blir av med en mycket efterhängsen grek? lol.