lördag 7 maj 2011

Telefonsamtal från DC

Pratade med familjen från Washington, DC igår. Samtalet flöt på väldigt bra och jag börjar bli van med att prata med folk jag inte känner. Jag har egentligen lite telefonskräck och tycker det är jobbigt att prata med människor jag inte känner(och även med de jag känner iof) men det går bättre än jag trodde!

Familjen då, Jag pratade med mamman, så klart. Hon pratade mest och berättade om hur det skulle vara för mig att bo med dem, mina arbetsuppgifter och vad som fanns att göra på min freetime. Hon var väldigt mån om att jag skulle ha mycket ledig tid och göra roliga saker och uppleva USA. Det känns bra att familjen förstår att jag inte bara är där för att jobba utan även för att uppleva landet.

Familjen ville att jag i så fall skulle komma i början på augusti, och det passar ganska bra för då kan jag jobba i sommar. Men jag vet inte riktigt om det här är min framtida familj. De skulle prata med några fler aupairer tror jag och sen kanske vi skulle Skypa på söndag.

  Nu ska jag ut i solen och rida, träna och bara njuta av att det är varmt igen!